Försäljningsvillkor

Allmänt:
Bekko.dk är en del av bekko IVS

Bekko.dk säljer ENBART nya, oanvända varor.

Alla priser på Bekko.dk är angivna i danska kronor inklusive dansk moms. 
Ingen extra betalningsavgift tas ut vid betalning med kreditkort.

Beställning:
Du kan endast beställa varor genom vår webbsidan Bekko.dk och vår enda betalningsform är med kreditkort. Vi accepterar de vanligaste kreditkorten, bland andra Visa, Visa Electron Dankort, Visa/Dankort och Mastercard.

Vi lägger stor vikt vid säkerhet vid betalningen och därför har vi valt den säkra betalningsportalen Stripe, som förvarar uppgifter i samband med köpet mycket säkert. Bekko.dk har inte vid något tillfälle möjlighet att läsa dina personliga kortuppgifter och du som kund kan tryggt lita på säkerheten vid ditt köp.

Efter ditt köp får du en orderbekräftelse från oss med e-post, där det står vad du har köpt och pengarna dras från ditt konto först när paketet skickas från Bekko.dk.

När du handlar hos Bekko får du billig och säker leverans. Vi håller dig informerad hela vägen och du får ett spårningsnummer med e-post, så du kan följa ditt paket ända till det står utanför din dörr. Om det uppstår förseningar längs vägen får du information även om detta. Vi skickar till hela världen, så tveka inte att klicka igenom din beställning om du är längre bort än Skandinavien. 

Frakt och leverans

Leverans av möbler:

Fri frakt: 
Leverans mellan 8 - 21 
Kvällen före leveransen får du ett sms med ett 4-timmarsintervall och chauffören ringer dig c:a 30 minuter före leveransen. 
Leverans till dörr eller gatuplan

Garanterad kvällsleverans 
Mellan kl. 17 - 21 – pris: 199 kronor
Varorna levereras på vardagar mellan 17 - 21 – chauffören ringer dagen före leveransen och avtalar en tidpunkt som passar dig. 
Leverans till dörr eller gatuplan

Garanterad kvällsleverans + in-/uppbärning
Mellan kl. 17 - 21 – pris: 499 kronor_
Varorna levereras på vardagar mellan 17 - 21 – chauffören ringer dagen före leveransen och avtalar en tidpunkt som passar dig, vilken våning etc. som varorna ska levereras till.

Leverans av paket:

Försändelse med:

 

Leveransalternativ

Pris

Information om leverans: 

Köp över 699 kronor

Fri frakt

Levereras till swipe paketbox

Köp under 699 kronor

35 KR

Levereras till swipe paketbox

Frakt med leverans vid dörren

95 KR

Levereras direkt till din dörr 

 

Försändelse med:

 

Leveransalternativ

 Pris

Information om leverans: 

Leverans utan utbärning 

44 KR

Levereras till paketbutik/-box

Leverans med utbärning

59 KR

Levereras direkt till din dörr 

 

Vid köp av produkter inom lampor och bostadstillbehör kan du förvänta dig en leveranstid på mellan 3 - 5 vardagar. Det kan dock förekomma externa förseningar som kan försena leveransen, som bekko.dk inte själva råder över.
Kontrollera alltid sidan för mer exakt leveransdatum. 
Leveranstiden för möbler kan vara upp till 3 veckor. 

Om leveranser blir mycket försenade eller särskilt om leveranser uteblir kommer Bekko.dk naturligtvis att skicka en ny leverans utan kostnad för dig. Vi ber dig kontakta oss om du en vecka efter din beställning ännu inte mottagit din order.

Det är vår målsättning att alltid ha alla våra olika produkter i lager, men om en vara ändå skulle vara slut kommer vi alltid att informera dig som kund om den eventuellt försenade leveransen.

Ångerrätt:
Bekko.dk erbjuder 30 dagars ångerrätt och denna ångerrätt börjar den dag då du tar emot din beställning. Inom 30 dagar från mottagandet ska du meddela oss om att du vill ångra ditt köp. Meddelandet ska lämnas till info@bekko.dk  eller genom att använda standardångerformuläret. I meddelandet ska du göra oss tydligt uppmärksamma på att du vill använda dig av din ångerrätt. Du kan inte ångra genom att bara vägra ta emot försändelsen av varan, utan att samtidigt meddela oss om detta.

Återsändande 
Du ska skicka din order i retur till oss utan onödig försening och senast 14 dagar efter det att du har meddelat oss, att du vill ångra ditt köp. Du ska stå för de direkta utgifterna i samband med återsändandet av varorna. Du bär risken för varan från och med leveranstidpunkten.

Varans tillstånd när du skickar tillbaka den 
Du är endast ansvarig för den eventuella minskning av varans värde som beror på annan hantering än den som behövs för att fastställa varans art, egenskaper och det sätt den fungerar på. Du kan med andra ord prova varan på samma sätt som om du provade den i en fysisk butik, men du får inte börja ta den i bruk. Om varan är provad utöver vad som beskrivs ovan, betraktar vi den som använd, vilket betyder att om du ångrar köpet får du bara tillbaka en del, eller inget, av köpesumman, beroende på varans handelsmässiga värde.

Återbetalning av köpesumman 
Om du ångrar köpet får du tillbaka det belopp du har betalat in till oss. I händelse av värdeförsämring som du är ansvarig för, dras denna från köpesumman. Om du använder dig av ångerrätten återbetalar vi alla pengar vi har tagit emot från dig, inklusive fraktkostnader (dock inte extrakostnader som beror på ditt eget val av annan fraktform än den billigaste formen för standardleverans som vi erbjuder) utan onödig försening och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi har tagit emot meddelandet om ditt beslut att ångra detta avtal. Vi gör sådan återbetalning med samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, utom om du uttryckligen har gått med på något annat.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har tagit emot varan i retur, om du inte innan dess har visat oss dokumentation som bevisar att du har skickat tillbaka den. Vi tar varken emot icke levererade paket eller paket som skickats mot efterkrav.

  

Om du ångrar köpet ska varan skickas till: 

Kastanievej 9 4060 kirke såby
Du kan även ångra köpet genom att sända oss ett tydligt meddelande och lämna den personligen på ovanstående adress, efter föregående överenskommelse.

Reklamationsrätt

Köplagens bristregler kan gälla för varuköp.
När du handlar hos oss som användare har du 24 månaders reklamationsrätt. Det betyder att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller sänkt pris, beroende på den konkreta situationen. Det är naturligtvis ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte uppstått på grund av felaktig användning av produkten eller annan skadevållande åtgärd.

Du ska reklamera inom ”rimlig tid” efter det att du upptäckt felet hos varan. Om du reklamerar inom två månader efter det att du upptäckt felet, är reklamationen alltid i rätt tid. Om reklamationen är berättigad ersätter vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i tillräckligt emballage och kom ihåg att få kvitto på försändelsen, så att vi kan betala tillbaka dina fraktkostnader. När du återsänder varan ber vi dig beskriva problemet så detaljerat som möjligt. Vi tar varken emot icke levererade paket eller paket som skickats mot efterkrav.

Varan skickas till: 
Bekko.dk
kastanievej 9
4060 kirke såby
Märk försändelsen: Returvara


Förbehåll:
Vi förbehåller oss rätten att ändra de försäljningsvillkor som är uppställda för Bekko.dk och därför är det viktigt att du löpande håller dig uppdaterad på detta område.

 

Personuppgiftspolicy 
För att du ska kunna ingå avtal med oss behöver vi följande uppgifter:
Namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Vi registrerar dina personuppgifter för att kunna leverera varan till dig. Personuppgifterna registreras hos Bekko IVS och sparas i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Dataansvarig hos www.bekko.dk är Adm. Direktør Rasmus Bruus Larsen

Vi lämnar din e-postadress vidare till Trustpilot

Därutöver lämnas inte andra personliga data/uppgifter till tredje part, bortsett från post danmark/fraktföretag. 

Som registrerad hos Bekko IVS har du alltid rätt att göra invändningar mot registreringen. Du har också rätt till information om vilka uppgifter som finns registrerade om dig. Dessa rättigheter har du enligt personuppgiftslagen och hänvändelser i samband med detta sänds till: Rasmus@bekko.dk

 

Klagomål

Om du vill klaga på ditt köp ska du vända dig till Rasmus@bekko.dk. Om vi inte lyckas finna en lösning kan du klaga till relevant nämnd inom området, under förutsättning att villkoren för detta är uppfyllda.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsensvej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk 

Försäljningsvillkoren är senast uppdaterade 18 december 2015

  

Standardformulär för ångerrätt

(detta formulär ifylls och återsänds bara om du vill använda din ångerrätt)

 

Till:
Bekko IVS
Adresse: kastanievej 9
Postnr. och ort 4060 kirke såby
E-post: Kontakt@bekko.dk 

Jag meddelar härmed att jag vill använda mig av ångerrätten i samband med mitt
köpeavtal för följande varor/tjänster:______________________________________________________________________________________

  

Beställda den: _______________________________     Mottagna den: ______________________________

  

Användarens namn: ______________________________________________________________________ 

 

Användarens adress:  ___________________________________________________________________

  

Användarens underskrift: _________________________________________      Datum: _________________

(endast om formulärets innehåll lämnas på papper)